lördag 14 december 2013

Katastrof!!

Det blir nog ingen jul i år! När man bor här i Åre (vet inte om det är likadant på andra håll i Norrland...?) finns det inga granar att köpa som inte är förpackade i nät. Förut tyckte jag det var jättejobbigt, eftersom jag är från södra Sverige o alltid har huggt gran på egen mark och kunnat välja med omsorg. Men så har ändå de här förpackade granarna från Danmark alltid varit riktigt fina ändå! Så nu i år var jag inte så orolig, men så packade vi upp den och det är verkligen katastrof vad ful den är! :( Den blev liite bättre när vi satt på ljusnätet och jag hoppas vi kan "rädda upp" den med ljus, kulor och glitter imorgon. Men jag vet inte om det går...

Kolla på den undre bilden, så fin var förra årets gran!! Som också var köpt i nät...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar