tisdag 14 oktober 2014

Tre nya jultidningar!

Idag kom det tre nya jultidningar till affären. Det var 101 idéer, Stora juljournalen och Matmagasinet julspecial. Den som föll mig mest i smaken vara Stora juljournalen. 





Det är en tidning med tjocka matta blad som känns exklusiv. Den hade fina bilder och tips, men är i förhållande till vad man får alldeles för dyr tycker jag, 89kr.

Matmagasinet julspecial var väl helt ok. Jag tyckte mest om slutet som handlade om julgodis och jag blev sugen på att prova ett par, särskilt kokoskolan till vänster på bilden... Sen är ju jag en bak- och godisråtta och tycker inte så jättemycket om att laga mat, så jag är väl lite fel målgrupp för den här tidningen egentligen. Men tycker ändå den är prisvärd med sina 45kr :)



101 idéer var, som vanligt, inte riktigt min typ av tidning. Det var fina saker, men lite för avancerade/tidskrävande pyssel för mig. Fast jag är pysseltokig, så passar det inte riktigt mig ;) Priset är väl helt ok, 59:90...


Så summan av kardemumman: ingen av de här tre tidningarna får följa med mig hem idag. Vilket är bra för plånboken ;)

6 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja ha alla om man fick välja :P men matmagasinets tidning är jag sugen på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart. Hade jag fått dem gratis hade jag glatt tagit emot alla :)

      Radera
  2. Jag blev sugen på Stora Bildjournalen som såg bra ut vid genombläddring men priset var på tok för dyrt för mig i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan ju inte köpa alla även om man skulle vilja ;)

      Radera
  3. Matmagasinets julgodis var verkligen bra - lite nya idéer på gamla teman! Jag blev också sugen på att göra flera stycken:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Funderar starkt på att prova den där kokoskolan! Och den till höger är jag också sugen på att testa, mest för att jag vill prova min sprits med stora tyllar som jag aldrig provat förut ;)

      Radera