fredag 14 november 2014

Duk blir gardin!

Alltså, jag fick en snilleblixt efter att jag skrivit inlägget om dukarna på Indiska. Jag tänkte på att årets modell såg så fina ut och att bordet i köket är för litet för de är ju så långa de där dukarna... Vänta nu, de är 2,5meter långa, då kan man ju ha dem som gardiner! Jag som letat så efter gardiner till "nya" köket, men inte hittat något som känns kul. Tog fram min gamla duk och hängde upp för att testa, jo nog kan det bli bra alltid... Så när vi var i stan köpte jag två dukar och visst kommer det bli snyggt!!??




Nu har jag bara testat att hänga över dem lite provisoriskt, får sy en kanal sen.... 

Är så himla, himla glad att jag kom på det här. Då kommer även gardinerna i köket att matcha snyggt med duken i matsalen, utan att de är exakt likadana. De är verkligen jättefint gjorda och ser nästan identiska ut på fram och baksida, så det kommer bli snyggt utifrån också :) 

6 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Det blev jättefint!

    SvaraRadera
  2. Ja, jättebra idé, det blev riktigt fint. Jag köpte också en sådan duk idag och har just funderat över hur jag ska göra eftersom den är så lång.

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Visst känner man sig nöjd när man får en inredningsidé som fungerar?! Jag hade ett sådant problem med mitt sovrumsfönster som inte har några persienner, vilket resulterar i alldeles för mycket ljus när man ska sova:( Men nu har jag fleecefiltar som gardiner vilket fungerar utmärkt på alla sätt och vis:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det är liksom lite extra roligt när man kommit på det själv :)

      Radera