fredag 31 juli 2015

Nytt gardinprojekt!

Om ni läste min blogg förra året kanske ni minns att jag gjorde gardiner av dukar? (annars kan ni läsa här...) Nu har jag skaffat mig ett nytt gardinprojekt! Var på loppis igen igår och hittade en fin julgardin som kommer att passa perfekt i vardagsrummet i fönstret där vi redan har en hissgardin. Den är helt vit och ganska tråkig och intetsägande egentligen. Till jul brukar jag piffa till den genom att sätta ett par renar på den.



Men den här kommer ju bli så mycket bättre och mysigare!!



Problemet är bara att den är för bred, så jag måste kapa av sidorna lite. En lagom svår sy-uppgift för mig får jag hoppas! 

Jag gjorde två juliga fynd till, men de får ni se nästa gång :) Varför blir det alltid så förresten, att nio gånger av tio som jag köper något på loppis, så är det julsaker!? Om man bortser från leksaker till barnen då... Är det någon mer som känner igen sig, eller är det bara jag? 

2 kommentarer:

  1. Jag hittar sällan julprylar på loppisarna häromkring tråkigt nog. Annars skulle jag handla julgrejor, helt klart. Speciellt gamla julböcker:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har haft tur i år måste jag säga :)

      Radera