tisdag 29 december 2015

Hemgjorda mozartkulor och mitt bästa hitte-på-godis!

Bara för att julafton är över betyder det inte att man inte längre kan göra julgodis! Jag älskar att göra egna "Mozartkulor". Jag gör dem med en bit nougat i mitten, marsipan runt om som en boll och sedan doppar jag dem i choklad. Jag blandar alltid mörk, fin choklad och mjölkchoklad i lika stora delar, tycker det blir absolut godast då!

Barnen fick en varsin klutt marsipan för att göra egna marsipanfigurer. Så när marsipanen var slut hade jag en hel del nougat och choklad kvar. Då gjorde jag stavar av nougaten och sedan blandade jag i lite Nutella i chokladen och hällde på. Sedan toppade jag det hela med lite flagad mandel. Dra mig baklänges vad gott det blev! Mitt bästa hitte-på-godis so far.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar