lördag 20 februari 2016

Testbakat åt Söta saker!


Therésia Franklin (förut Erneborg om ni letar efter hennes tidigare böcker) som har bloggen Söta saker är på gång att göra en ny bak-bok och jag har fått äran att provbaka ett par recept. Igår gjorde jag en vit chokladkladdkaka som blev riktigt bra! Det var första gången jag gjorde en vit kladdkaka och det blev inte så där rinnigt kletig som en vanlig kladdkaka, utan mer seg, fast på ett bra sätt :)

Mitt bästa baktips är att ta fram alla ingredienserna innan du börjar och även bunkar, mått och formar. Då vet du att du har allt hemma och slipper leta efter saker med kladdiga bakfingrar.




Kakan blev riktigt god! Tyvärr kan jag inte dela med mig av receptet, utan ni får vänta tills Theresias nya bok kommer ut. Har ytterligare ett recept att prova som jag tänkte försöka göra i veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar