måndag 9 oktober 2017

LEGO winter village

När dottern blev LEGOfrälst för ungefär ett år sedan, väcktes mitt gamla LEGOintresse också till liv igen. Jag gillar verkligen avkopplingen att bygga och så tycker jag att en del byggen är riktigt häftiga! Så när vi var på LEGOLAND i somras hittade jag de två set som jag suktade efter förra julen, men som jag då tyckte var för dyra...

LEGO winter holiday train...


Och LEGO winter toy shop



De var dyra då med, men nu hade jag ”vant” mig lite vid LEGOs priser och tyckte jag gjorde ett kap eftersom de inte gick att köpa längre (nu har de släppt jultåget igen inför den här julen, men inte leksaksbutiken som utgått...) Och alla LEGOfans vet ju att ett set som utgått säljs till fantasipriser på begagnatmarknaden, så när jag nu fick tag på dessa två till ”vanligt” pris var det bara att slå till! 

Och nu för några veckor sedan släpptes stationshuset till jultåget och då var jag ju bara tvungen att ha det med! ;)



Så nu ligger de här i vardagsrummet och frestar mig. 





Dottern säger att jag inte får bygga dem än, eftersom det inte är jul än!? Men rälsen var jag bara tvungen att packa upp, för att se vart tåget passar någonstans :)

Så vem har rätt; dottern eller jag? Får man bygga jul-LEGO redan nu??

Finns det förresten någon annan där ute som både är jul- och LEGOnörd? I så fall kanske jag måste visa mitt kanonfynd som jag gjorde på lokala köpes och säljes-sidan i ett annat inlägg? :)

2 kommentarer:

  1. Åh, precis de legoförpackningarna som jag suktar efter. Men har haft samma funderingar som dig om priset och sedan var de slut, alternativt dyra bagagnatpriser. Nu är ju mina barn ganska stora och ingen av dem håller på med lego längre så det känns lite överdrivet att köpa dem till mig själv. Speciellt som vi inte har plats att bygga upp dem men om barnen hade varit yngre hade jag nog slagit till!

    SvaraRadera
  2. Åh, superfina!! Är själv sugen på tåget, tänkte att det skulle passa under/runt granen... :)

    SvaraRadera